10 Şubat 2012 Cuma

Geç kalmış zeytin hasatı.

23 Ocak günü hava da güzel olunca, Istanbul'dan kaçıp bir iki saatliğine de olsa bahçeye uğramak istedim.
Komşularla kahvede karşılaştık, biraz sohbetden sonra bahçeye gittim. Tabii her tarafı otlar sarmıştı. Kuyunun suyu ağzına kadar dolmuştu. Bu arada bahçenin en uç kısmında bulunan (asıl zeytinlikten ayrı) 1 yetişkin samanlı ve 1 yetişkin eşek zeytininin gözden kaçtığı ve hasat edilmediğini gördüm. Merdivenimizi  sanırım komşular almış, bulamadım. Çıktım ağaçlara, toplayabildiğim zeytinleri topladım. Zeytinler sularını bayağı çekmiş ve büzüşmüşlerdi. Bir kısmında da kardan veya rüzgardan hafif yanıklar vardı.



Ozi ile bir deneme yapalım dedik, toplanan zeytinleri evde 3 e ayırdık 2 kg kadar samanlı ve 1 kg kadar kalamata vardı. Zeytinleri tatlandırmak için kalamata ya doğal maden suyu, samanlının birine kabartma tozu (2 litre suya 10gr kabartma tozu), birine de normal damacana su koyduk.

Ozi ile her 5 günde bir tatlarına baktık zeytinlerin . 10.günde ilk iki kaptakiler oldukca tatlanmıştı, 2 gün daha bekletmeye karar verdik. Su ile tatlandırmaya çalıştığımız kaba  da aynı yöntemi uyguladık, beklemeye gerek yoktu. İlginç olan bu hasatta topladığımız zeytinlerin tadı va aroması ilk hasat ettiklerimizden daha iyiydi ve daha çok hoşumuza gitti.




Bir miktar zeytinin üzerine zeytinyağı gezdirip biraz da tuzlayarak yedik. Tuzlu salamura zeytine alışınca, bu bize çok tatlı geldi , alışamadık.

Zeytinleri bir tepsi içerisinde bir gece açıkta beklettik.Sabah kaltığımızda zeytinler siyahlaşmıştı.

Sonra Ozi'nin en sevdiği kısıma geldik; salamura suyunun hazırlanması. Ozi deney yapıyorum diye herşeyi birbirine karıştırıp ( neler mi? birkaçını sayayım; su, sıvı yağ,un,yumurta, yumurta kabuğu, kabartma tozu, tuz, şeker, irmik,deterjan ve daha sayamadığım bir sürüm malzeme) sonrada buzluğa koyup dondurmaktan çok zevk alır.Bu yüzden salamura suyunun hazırlanması işini bize bırakmasını bekleyemezdik.


4 litre suya yarım çay bardağı kaya tuzu, yarım çay bardağı limon tuzu ve çok az sirke koyarak karıştırdık.
Sonrada zeytinlerimizi kaplara koyup salamuramızı yaptık. Bakalım nasıl olacak.


Hiç yorum yok:

Yorum Gönder